Vuosi 2017

Hei kaikille,
Syksy on tullut ja uudet liittokohtaiset työehtosopimusneuvottelut ovat alkamassa.
Kikystä johtuneet muutokset työehtoihimme ovat lisänneet työaikaamme 6 min/pvä eikä palkkaan tullut korotuksia lainkaan. Nyt on edessä uudet neuvottelut ja uskoakseni monet liitot ajavat palkankorotuksia, työnantajat taasen eivät, vaan heidän kannustimenaan on nykyisen maan hallituksen kärkihankkeiden mukaiset työlainsäädännön muutokset ja työehtosopimusten poistamiset niin paljon kuin mahdollista, tavoitteena paikallinen sopiminen työpaikkakohtaisesti!!

Yksityissektorin työsuojeluvaalit ovat loppuvuodesta 2017

On tärkeää, että saisimme työpaikoille työsuojeluvaltuutetun, superilainen työsuojeluvaltuutettu olisi vielä hienompi asia! Katso otsikon linkistä Superliiton asiaa aiheesta.
Tässä ohjeet työturvallisuuskeskuksen sivulta vaalien järjestämiseen.Työturvallisuus on paljon muutakin kuin työtapaturmat! Työterveyteen vaikuttaa moni asia, jota ohjaa  lainsäädäntö; esim. työaika, jonka hyvällä suunnittelulla voidaan  ohjata kuormittavuutta.Terveet ja tulokselliset työajat sosiaalialalla katso tästä linkistä

Hyvin merkittävä asia työpaikoilla on työsopimus; monilla on valitettavasti nk nollasopimus; tuntisopimus; jonka puitteissa kuormana on epävarmuus siitä saako tarpeeksi tunteja seuraavaan listaan.  Silloin tekee helposti lisää tunteja .. pitkiä päiviä, pitkiä työputkia  ilman vapaata.

Ole yhteydessä ammattiosastoosi  rohekasti ja pidetään huoli siitä, että saamme työpaikallesi työsuojeluvaltuutetun.  Lisätietoja saat meiltä,

Puheenjohtaja, luottamusmies Margit Jokinen

p. 050 431 64 50